Mozilla 1.6 og nynorsk språkpakke ute

16. januar 2004 (oppdatert 25. august 2005)

No er Mozilla 1.6 endelig ute.

Mozilla er ein pakke med nettlesar og e-post-, njus-, nettsideutviklings- og IRC-program – og er heilt gratis.

Det er mange kjekke funksjonar i Mozilla, blant anna blokkering av reklamesprettoppvindauge i nettlesaren, og reklamefilter i e-postprogrammet. Du kan òg velja ein minimumsstørrelse for all tekst viss du synest mange sider er vanskelig å lesa.

Er du ikkje overbevist enno, kan du sjå litt på denne lista over 101 grunnar for å bruka Mozilla.

Og kanskje det beste av alt, er at Mozilla er tilgjengelig på norsk:

Det er eg som står bak nynorskomsettinga, og alt skal vera omsett i denne utgåva. For øvrig mange takk til Herman Ranes, som har gjort ein kjempejobb med å gå gjennom alle tekstane i omsettinga, og påpeikt alle slag språklige feil og manglar.

Kommentarar

Av Lasse G. Dahl på 2004-01-16:

Fremdeles behandler ikke Mozilla bilder med float: right riktig, og fremdeles har ikke Mozilla Composer lært seg å bruke p-tagg rundt avsnitt.

Skuffa. Skikkelig skuffa.

Av Asbjørn Ulsberg på 2004-01-16:

Jeg har ikke lastet den ned enda, da jeg har gått over til å bare bruke Firebird for Mozilla/Gecko-testing.

Men er det som du skriver, Lasse, er det trist. Hvordan står det til med 'display: inline-block'? Vises dét som vanlig 'block' fortsatt?

PS: Karl Ove, hadde ikke du en «husk meg»-funksjon i kommentarskjemaet? I så fall: hvorfor er den borte? Og hvis du aldri har hatt det, hadde det vært en idé og en mulighet å skaffe seg det? :-)

Av Asbjørn Ulsberg på 2004-01-16:

Og er det ikke på tide at Mozilla får SVG-støtte snart? (Eller har den, og jeg er helt på jordet?)

Av Karl Ove Hufthammer på 2004-01-16:

Til Lasse: Handterer ikkje Mozilla «float: right» på bilde rett? Det var nytt for meg! Har du eit (enklast mulig) eksempel?

For statusen for linjeskift i avsnitt, sjå feilrapport 92686. Eg er for øvrig einig at det er grunn nok til å sky Composer som pesten.

Til Asbjørn: Eg har aldri hatt ein «hugs meg»-funksjon. Men eg får vel skaffa meg det.

For øvrig har Mozilla hatt eksperimentell SVG-støtta ei halv æva no! Sjå heimesida for SVG-prosjektet i Mozilla for meir informasjon.

Av Lasse G. Dahl på 2004-01-16:

Float: fungerer ikke helt som det skall, nei. Hjemmesiden min er et eksempel. I dag er det en bloggings med et bilde der (Se her), og i alle de Mozillaene og -derivatene jeg har sett, plasseres bildet under den nederste div'en. De andre (to) browserne jeg har testet med viser dette korrekt.

Av Karl Ove Hufthammer på 2004-01-16:

Lasse, det var då langt frå enklast mulig eksempel. Og eg klarar ikkje å sjå om/at Mozilla gjer noko gale.

Det er uansett ei dårlig løysing du har valt, med mange etterfølgjande flytande element (alle elementa av klassen «tips»). Det er mykje betre å putta alt som skal flyta til venstre inni eitt element, og so flyta dette. Då fungerer for øvrig alt skikkelig òg, so vidt eg kan sjå.

Viss du framleis meiner det er ein feil, bør du laga eit minimalt (både når det gjeld HTML og CSS) eksempeldokument, og senda dette til BugZilla.

Av Lasse G. Dahl på 2004-01-17:

Det er meldt til bugzilla. Akkurat som problemet med composeren. Men det er visst ingen som har lyst til å gjøre noe med det.

Og hvorfor er det egentlig en dårlig løsning med mange etterfølgende «tips»-element? Det skal da ikke være noe semantisk i veien for flere flytende element?

Jeg kan selvfølgelig prøve å forenkle koden min, men koden min er resultatet av det som ligger under, så det er ikke helt triviellt.

Hvis det viser seg at Mozilla faktisk viser koden min riktig, skal jeg selvfølgelig endre den - men det er vel ikke tilfellet her?

Av Karl Ove Hufthammer på 2004-01-17:

Kva er feilrapportnummeret?

Det er fleire grunnar til at dette er ei dårlig løysing. Det er vanskelig (for oss menneske) å tolka nøyaktig kva som skal skje når du har fleire flytande element. Reglane er meir kompliserte enn ein skulle tru. Det kan òg i enkelte tilfelle vera fleire rette tolkingar. I tillegg kan mange flytande element føra til at sidene fungerer treigare (veldig) gamle maskiner.

Det er ikkje noko problem å forbetra koden. Det er rett og slett å legga éin div rundt alle venstreelement, og heller flyta denne til venstre. Då fungerer alt perfekt.

Av Lasse G. Dahl på 2004-01-18:

Javæl, da sjø - som vi sier i trøndelag - da er det fikset. Og jeg må innrømme at det nok er noe mer strukturert slik som det er nå.

Jeg er ikke i stand til å finne igjen bugvarslet - men det skjedde etter denne tråden.

Av Karl Ove Hufthammer på 2004-01-19:

Eg fann feilrapporten. Og det viser seg at Mozilla gjer 100 % rett i dette tilfellet, for som CSS 2 seier:

The outer top of a floating box may not be higher than the outer top of any block or floated box generated by an element earlier in the source document.

Av Lasse G. Dahl på 2004-01-19:

Ja, jøss - har du sett. At Mozilla hadde rett og IE tok feil overrasker meg ikke, men det som forvirret meg denne gangen var at også Opera gjorde feil. Men - som nevnt over - koden min er forbedret nå. Takk for hjelpa. Igjen.

Av Asbjørn Ulsberg på 2004-01-19:

Karl Ove: Jeg visste faktisk ikke om at Mozilla hadde en egen SVG Build av nettleseren. Morsomt. Men det er litt trist at SVG-motoren fortsatt bare er eksperimentiell, da. SVG er jo ikke akkurat en ny teknologi.

Jeg regner med at dét kommer av at SVG er en sinnsykt svær standard, og jeg antar at SVG-delen av Mozilla ikke er den som får mest oppmerksomhet.

Av Lasse G. Dahl på 2004-01-21:

Hvorfor åpnes bokmålspråkpakken i browservinduet mitt, i stedet for å initiere installasjonsdialogen? Jeg må lagre den på disken før jeg blir bedt om å installere den. Er det Content-type-problematikk?

Av Karl Ove Hufthammer på 2004-01-21:

Ja, det stemmer Lasse. Fila blir sendt med Content-Type sett til text/plain.

Av Kyrre Baker på 2004-01-22:

Vel. Litt utenom "temaet" etter som jeg er en ikke-mozilla-bruker (dog fyrer jeg den opp for å sjekke egen HTML-kode).

Det som er utenom tema er at jeg rett og slett vil takke deg for at du tar deg tid til å oversette programmet. Et beundringsverdig tiltak.

Av Karl Ove Hufthammer på 2004-01-24:

Takk Kyrre!

Og no har eg lagt til ein «hugs meg»-funksjon. Håpar han fungerer.

Av Asbjørn Ulsberg på 2004-01-29:

«Husk meg»-funksjonen ser bra ut, men jeg synes det var litt pussig at [tab] i 'hjemmeside'-feltet førte meg til tekstboksen og ikke til radioknappene.

Så får vi nå se om dette fungerer, da. *Poste* :-)

Av Karl Ove Hufthammer på 2004-01-29:

Det skal no vera fiksa, Asbjørn.

Av Asbjørn Ulsberg på 2004-01-29:

Ja, se der, ja. Da fungerer både
tabindex og «Husk meg»-funksjonen akkurat som forventet. Topp saker! :-)

Av Marius Andersen på 2004-02-03:

tabindex? Jeg finner ikke et eneste tabindex-attributt i koden.

Av Asbjørn Ulsberg på 2004-02-04:

Nei, det er ingen tabindex i koden nå, men jeg kan banne på at det var det tidligere (som nettopp gjorde indeksen litt snodig). :-)

Legg til kommentar





Du kan bruka dei vanligaste elementa og attributta i HTML. Avsnitt lagar du med vanlige linjeskift. Eg kan komma til å gjera typografiske og ortografiske endringar i innlegg (men vil aldri endra sjølve innhaldet), samt fjerna upassande innlegg.

 

Skriven av Karl Ove Hufthammer og driven med Movable Type 3.34. Du kan abonnera på innleggs-RSS eller kommentar-RSS.